2009-10-11

ingen riktig bloggare..

jag har aldrig varit typen som skrivit dagbok, de gånger jag försökt har hållt max 2 veckor då jag skrivit regelbundet. Jag läste igenom min dagbok häromdagen och nästan på varje sida står det hur jag ska försöka lova mig själv att skriva regelbundet, men varje gång jag lovade mig själv detta och dagboken bröt jag mitt löfte. Därför försöker jag med en annan metod och inte lovar mig själv något utan bara skriver när jag känner för det helt enkelt.

Mycket händer hos mig nu eller ja i skolan dvs. Jag har ju nämligen praktik nu på ett gymnasiet och mina vänner vet vilken skola jag menar, eleverna är väldigt goa men de gillar och testa en hela tiden. Det är dock inte så konstigt eftersom åldern mellan mig och eleverna skiljer sig inte så mycket, och det gillar många och påpeka hur ung jag är. Några elever häromdagen kom framrusandes mot mig och sa hur fruktansvärt lik jag är Leona Lewis, hmm jag har svårt att se likheten men jag tar det väll som en komplimang tror jag? Förutom detta så märker jag hur mycket den här praktiken tar på min energi, jag är helt slut efter en heldag där. Det är roligt men mycket krävande yrke och ibland ifrågasätter jag om jag kommer klara av detta. Jag och min klasskompis diskuterar våra dagar vad vi har varit med om, hon är min klippa i klassen och hon ger mig ny energi varje gång och vice versa (hoppas jag). Jag har så mycket mer förståelse för vissa av mina tidigare lärare nu och jag vill ge dem cred för deras tålamod och energi.

Imorgon är det en ny vecka och nya tag inför mina kommande 3 lektioner (jag har redan gjort 3). Det ska bli kul men nervöst varje gång, man kan aldrig vara förberedd på allt på den skolan.


hmm ser ingen större likhet förutom att vi båda gillar rosa!

Over and out // Jasiowa

Inga kommentarer: