2009-09-11

Myskväll med pappa.

Ja ni hörde mig, jag har myskväll med papi på en fredag. Med ett mammafritt hus ligger vi utslagna på var sin soffa och zappar igenom alla TV-kanaler. Faktiskt riktigt skönt och inte göra något och inte tänka på något bara sitta och tjöta om ingenting. Just nu inväntar vi Pirates of the Caribbean (första delen) dock har man just sett den här filmen ett x antal gånger, tom pappa. Men som sagt det här är en slappis dag och då ska man inte vara för kräsen.

Imorgon är det dock dags för att fira Doktorn, vilket ska bli riktigt kul, så man kan säga att jag samlar energi inför morgondagens bravader. Undra vilka citat kommer komma upp imorgon. Det citatet som lever kvar i mitt huvud är ju kära Koffes upprörda skrik på Rosenlund.
Det var en fredag och vi hade styrt upp med lite kräftor och sprit i Koffes lägenhet, och alla vet nog vad som händer med Blue Ocean när de fått i sig en viss %, abstinensen av dans stiger och de som är med oss blir våra dansoffer, speciellt då det spelas merengue på Spotify. Är väldigt imponerad av Koffes och Tims utveckling, de har blivit riktigt duktiga. I alla fall styrde abstinensen oss till Rio Rio (ett salsa och merengue ställe vid Rosenlund) när kvällen var avslutad och vi fått lagom dos av dans styrde vi kosan mot spårvagnen och vi genade genom Rosenlund. Koffe och Jen gick på andra sidan vägen medan jag, Nats och Isunia gick på andra. Jag tänkte inte på det speciellt mycket när en bil sakta saktade ner och chauffören vevade ner rutan och kollar mot Koffes håll, och denna blick fick nog honom att känna sig väldigt sårbar så han fick ett flipp och skrek "VI ÄR INTE TILL SALU!!!". Detta skrämde nog chauffören väldigt mycket för han gasade fort därifrån, jag trodde att jag skulle kissa ner mig och jag minns att jag hela vägen sa att det blir det nya citatet på facebook. Med den här historian avrundar jag för idag, har nog inte så mycket mer och säga.

Over and out // Jasiowa

1 kommentar:

Isunia sa...

HAhahaha. Tur att han inte sa "de är inte till salu" ;)