2009-09-10

Comeback.

Det här bloggfenomenet har överraskat mig kan jag lova, jag trodde aldrig att det kunde bli så mycket större än det var år 2007. Där hade jag fel, tom jag känner suget att skriva lite då och då på denna olästa blogg (misstänker att mina 3 "trogna" läsare har gett upp hoppet lika så). Tjejer, ni kan som jag börja damma av den här bloggen och börja besöka den (om ni vill), kan redan nu säga att det räcker med 1 gång i månaden. Ni lär inte missa någon uppdatering direkt.
Ska jag vara ärlig så är det nog kära Isunia som fått mig att damma av bloggen, hon kommer med mycket inspirerande inlägg. Hon skriver fruktansvärt bra, hon lyckas alltid få mig och se situationerna framför mig som ett litet videoklipp. 5 av 5 toast Isunia, kanon kul!
Detta är också ett bra tillfälle och öva på min skrivning vilket jag ibland kan känna att jag suger på, all berättarkonst har försvunnit med åren, vilket är fruktansvärt synd. Jag kan inte riktigt uttrycka mig med de rätta orden för att jag ska kunna beskriva exakt det jag vill.

Nu till något helt annat. Igår kväll tog jag tummen ut ur röven (ursäkta språket) och tänkte att det var dags och lägga upp bilder från Miami, så jag började sortera lite bilder och skapade en speciell "facebook-mapp" men jag märkte så småningom att detta skulle ta alldeles för lång tid, därför bestämde jag mig för att lägga upp dem direkt ur de ursprungliga mapparna, jag lyckades ladda upp 4 st då datorn slocknade totalt. Där låg jag chockad med datorn på magen och bara stirrade in i den svarta skärmen och undrade vad som hade hänt. Datorn hade bokstavligen inte pallat med det höga trycket mer, efter alla dessa dagar jag klickat upp mapp för mapp och kollat igenom bild för bild. Den orkar helt enkelt inte mer, därför kände jag att det var nog bäst att låta stackarn vara över natten för att få återhämta sig. Jag var dock nervös när jag vaknade imorse för min älskade dator, den kan ju inte tacka för sig redan. I min stora förtjusning startade den som vanligt dock kände jag att det var dags att gå igenom en liten virussökning, vilket lyste grönt. Så idag lever den som aldrig förr bilderna på facebook får nog vänta ett tag till, alldeles för jobbigt och sortera bland 2000 bilder och välja ut 40 av dem. Mina ivriga "facebook-vänner" får helt enkelt vänta ett tag till på att få se våra underbara bilder, trotts att de tjatar hål i huvudet på mig.

Nä det var nog allt för mig idag, måste dock säga att min själ lever nog vidare i Miami för att jag känner mig ganska tom framför skrivbordet. Suck.


Over and out // Jasiowa

5 kommentarer:

Isunia sa...

Nämen, välkommen tillbaka kära vän. Jag skall genast göra en liten länk till dig så att Kaptenen overseas och samtliga andra "läsare" kan hitta till dig med. Välkommen in i värmen, tror snart det är dags för oss att publicera det "legandary" videoinlägget ;)

Unknown sa...

hehe tack dear :D lite roligt är det faktiskt!
hahahah det legendariska videoinlägget ska aldrig läggas upp!!! hahaha

Isunia sa...

Nu ska du inte vara sån, vi behöver lite publicitet ;)

Unknown sa...

hehe den skulle nog göra susen, dock hade publiciteten beståt av hotmail. hahahaha

Doktorn sa...

Jag tror nog den videon kommer upp en dag.. hahah.. Som våran tatuering.. Det krävs lite % o allt ser så mycket ljusare ut ;)