2009-09-10

Mänsklig världskarta

Det här är helt sinnes, jag trodde faktiskt att jag skulle slippa fälla det här året. Det såg så ljust ut tills igår kväll när jag skulle hoppa in i duschen och jag fick se mina ben!! Det var helt sjukt hur mycket jag fällde, jag såg ut som en enda stor karta, och nu ser man hur kontinenterna särar på sig (alltså skinnet ramlar sakta men säkert av). ha ha Isunia du kommer inte direkt uppskatta detta. Inte efter att jag sett hennes äcklade min då Jen fällde i Miami, jag var mer fascinerad över hur stora skinnbitar hon kunde få av, medan Isunia så spyfärdig ut. Vilket var ännu roligare! Sorry Izz.

Jag har by the way nästan föräldrafritt, min mamma åkte nämligen till Polen igår och där kommer hon stanna i 2 veckor. Vilket hon uttryckte gång på gång hur skönt det ska bli att slippa tänka på att städa, stryka, laga mat och jobbet nämnde hon sist. Vilket jag tolkar ganska klart; det ska framförallt bli skönt att slippa dig. Nä, nu ska jag inte vara sån mot mig själv, mamma älskar mig (när jag gör som jag blir tillsagd dvs.)

Sedan ett fenomen som jag tycker är väldigt intressant det är; jag-gör-vad-som-helst-tom-stryker-för-att-slippa-plugga. Vet inte om jag ska kalla det för fenomen egentligen rättare sagt ett syndrom. Jag känner mig fruktansvärt omotiverad idag, och boken känns som en fiende för mig. fy fy. Dock det som håller mig uppe är helgen, då vi ska fira våran kära doktor. Här har vi dock ett problem, vart ska vi gå ut och dansa? Det slog mig och Isunia igår, vi har verkligen ingenstans och ta vägen trotts att vi är 22 år gamla (unga?). Det här är ju Göteborg, Sveriges andra huvudstad hur svårt kan det vara på en skala att hitta ett bra ställe där de har bra musik. Vi vill ha vanlig musik, sån som går på radion tom är det för mycket begärt? Well antagligen. Så jakten på ett bra ställe fortsätter, eller så får jag ta tag i det själv och öppna en klubb och då ska den klubben se ut som Clevelander!!



Over and out// Jasiowa

3 kommentarer:

Isunia sa...

Jag är mäkta imponerad, Jasiowa fortsätter att blogga. Eller ska jag kalla dig Lady Pinky ;) HAHAHA

Unknown sa...

hehe jag är faktiskt imponerad av mig själv... :D det är faktiskt kul! Lady Dinky :D

Karolina sa...

har vi inte hittat det? Parken..dock 18 -.