2010-09-14

"Be your own best friend. Never ever, put yourself down"

Jag önskar att jag tidigare gett den här mannen en chans, min kära vän Izz har sen lång tid tillbaka tjatat på mig att jag ska läsa hans böcker. Jag fick låna Alkemisten (har för mig att det var när vi skulle till Brasilien?) men jag tyckte då att boken var inge vidare och den fångade inte mitt intresse. Dock väcktes mitt intresse på nytt när min klasskompis Jennie tipsade mig om en vacker men tragisk berättelse "elva minuter" som är skriven av Paulo Coelho. Hon sa till mig att det måste vara en av dem finaste böckerna hon någonsin läst. Jag har svårt att läsa böcker och jag är väldigt svårflörtad, författaren måste fånga mig redan de 10 första sidorna annars ger jag upp. har säkert förlorat en del fina lässtunder pga det, men men det man inte vet har man inte ont av!

Jag rekommenderar i alla fall hans böcker, har läst 3 av hans böcker på ungefär 2 veckor och det måste vara ett mirakel.

"Be your own best friend. Never ever, put yourself down"// Paulo Coelho



Over and out// en kanske lite visare Jasiowa

1 kommentar:

Isunia sa...

Jag fick låna den av min kusins fru på polska men jag tog mig aldrig tid att läsa klart den på polska. Men har den på ljudbok, så nästa gång det blir jobb blir det elva minuter, spännande :)